MEZIOBOROVÝ KONGRES SAS, KC HOTELU GALANT, MIKULOV, 24. až 25.5.2024

Vlastní zdraví - základní předpoklad pro stabilitu a fungování praxe.

Tímto vás zveme na jeho další ročník. 

Naše pozvánka/files/files_editor_uploads/pozvanka_mikulov_2024.pdf

Chcete znát program kongresu a další informace k němu? Klikněte zde níže na "Více informací"


Více informací

Zápis ze závěrečného dne společného jednání účastníků Dohodovacího řízení

 

 

Zápis ze závěrečného dne společného jednání účastníků

Dohodovacího řízení o hodnotách bodu a výši úhrad zdravotní péče

hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005,

konaného dne 14.4. 2005

 

Místo konání: Krajská pobočka VZP ČR pro hl.m Prahu, Na Perštýně 6, Praha 1

 

Jednání bylo zahájeno v 9.35 hodin

Přítomni: dle prezenční listiny (příloha č. 1 zápisu)

 

Jednání se zúčastnilo:

9 zástupců zdravotních pojišťoven,

9 zástupců poskytovatelů zdravotní péče,

27 poradců ve smyslu Jednacího řádu DŘ.

 

Závěrečné společné jednání Dohodovacího řízení (dále jen „DŘ“) o hodnotách bodu a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005 se uskutečnilo v souladu s Jednacím řádem DŘ a harmonogramem schváleným na zahajovacím společném jednání účastníků DŘ dne 20.1.2005.

Jednání z titulu svolavatele zahájil a řídil MUDr. Jiří Bek, ředitel České národní zdravotní pojišťovny.

Předsedající konstatoval, že jednání je usnášeníschopné ve smyslu platného Jednacího řádu DŘ. V úvodu DŘ předsedající upozornil přítomné účastníky DŘ, že v souladu s ustanovením čl. 3 bodu 2 Jednacího řádu DŘ, může být mluvčím každého účastníka dohodovacího řízení na společném jednání výhradně zástupce registrovaný mandátovou komisí.

Předsedající seznámil přítomné s následujícím návrhem programu jednání:

 

1.        Zahájení

  1. Ustavení ověřovatelů zápisu
  2. Zpráva mandátové komise
  3. Zpráva analytické komise
  4. Projednání výstupů z přípravné fáze DŘ
  5. Ustanovení svolavatele dalšího DŘ a stanovení termínu konání zahajovacího dne společného jednání DŘ pro další období
  6. Ustanovení koordinátorů jednotlivých skupin poskytovatelů
  7. Závěr jednání

 

Předsedkyně mandátové komise vznesla návrh na doplnění programu o bod Volba mandátové komise.

 

Hlasování o rozšíření programu:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Konečný program, ve znění:

1.       Zahájení

  1. Ustavení ověřovatelů zápisu
  2. Zpráva mandátové komise
  3. Volba mandátové komise
  4. Zpráva analytické komise
  5. Projednání výstupů z přípravné fáze DŘ
  6. Ustanovení svolavatele dalšího DŘ a stanovení termínu konání zahajovacího dne společného jednání DŘ pro další období
  7. Ustanovení koordinátorů jednotlivých skupin poskytovatelů
  8. Závěr jednání

byl předsedajícím předložen ke schválení.

 

Hlasování o programu vcelku:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Program jednání byl schválen.

 

 

Na jednání DŘ se dostavili zástupci MZ ing. Nikoličová, ing. Tomášek a ing. Žemličková, podle článku 3 bodu 3 Jednacího řádu bylo hlasováno o jejich účasti v roli pozorovatelů.

 

Hlasování o přítomnosti pozorovatelů:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Účast zástupců MZ v roli pozorovatelů byla schválena.

 

K jednotlivým bodům programu:

 

Ad 2 Ustavení ověřovatelů zápisu

 

Navrženi byli ověřovatelé zápisu:

Za zdravotní pojišťovny: JUDr. Šulcová

Za poskytovatele zdravotní péče: MUDr. Tautermann

 

Hlasování JUDr. Šulcová:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Hlasování MUDr. Tautermann:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Ověřovatelé zápisu byli schváleni dle návrhu.

 

Ad 3 Zpráva mandátové komise

 

Předsedkyně mandátové komise Bc. Blanka Misconiová konstatovala, že od posledního jednání DŘ nedošlo k žádným změnám ve váhách hlasů jednotlivých skupin poskytovatelů pro období 2. pololetí 2005. Předsedkyně mandátové komise Bc. Misconiová požádala všechny účastníky DŘ o pravidelnou aktualizaci váhy hlasů.

Účastníci DŘ vzali zprávu mandátové komise na vědomí.

 

Ad 4 Volba mandátové komise

 

Zástupce skupiny ústavní péče navrhl změnu v osobě člena mandátové komise - místo Mgr. Hájíčka navržena JUDr. Jana Popovičová.

 

Hlasování o změně člena mandátové komise:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Změna byla schválena.

 

Vzhledem k tomu, že nebyli navrženi žádní další noví kandidáti, navrhl předsedající aby bylo hlasováno o potvrzení mandátu stávajících členů s jedinou výše uvedenou změnou.

 

Hlasování o potvrzení členů mandátové komise s výše uvedenou změnou:

Zdravotní pojišťovny: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

Poskytovatelé: 9 pro 0 proti 0 zdrželo se

 

Mandátová komise byla potvrzena pro další období ve složení:

Bc. Blanka Misconiová, JUDr. Jana Popovičová, JUDr. Libuše Šmehlíková, JUDr. Anna Šulcová, Ing. Ivan Horák, Mgr. Peter Straňava, MUDr. Václav Šmatlák, MUDr. Pavel Tautermann,

 

Ad 5 Zpráva analytické komise

 

RNDr. Ambrožová podala zprávu analytické komise, zdůraznila rozpor mezi vysokým růstem nákladů na zdravotní péči a nižším růstem příjmů. Zároveň informovala o novém rozhraní, které pro další období přinese více informací. Zprávu obdrželi všichni účastníci před jednáním, bude přílohou protokolu předaného MZ.

Účastníci DŘ vzali zprávu analytické komise na vědomí.

 

Ad 6 Projednání výstupů z přípravné fáze DŘ

 

V úvodu tohoto bodu předsedající informoval, že jednání v přípravné fázi probíhala v souladu s čl. 2 Jednacího řádu DŘ. Všechny výstupy (protokoly) byly v termínu dle schváleného harmonogramu DŘ zaslány do oponentní a schvalovací fáze DŘ.

K předběžné dohodě zástupců zdravotních pojišťoven a zástupců příslušných profesních sdružení poskytovatelů došlo v následujících skupinách:

Skupina praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

Skupina ambulantní stomatologické péče

Skupina mimoústavní ambulantní specializované péče a vysokoškoláků – nelékařů klinických psychologů a klinických logopedů

Skupina mimoústavní laboratorní a radiodiagnostické péče

Skupina ZZS, DRNR, LSPP

Skupina lázeňské péče

Zástupci jednotlivých skupin poskytovatelů krátce informovali ostatní účastníky DŘ o obsahu dohod.

Předsedající konstatoval, že v oponentní a schvalovací fázi nebyl proti žádné předběžné dohodě zástupci skupin poskytovatelů uplatněn protest. Tím se ve smyslu čl. 2, odst. 5 Jednacího řádu DŘ považují předběžné dohody uzavřené mezi příslušnými skupinami poskytovatelů a zdravotními pojišťovnami za schválené.

 

Předsedající následně účastníkům DŘ sdělil, že nedošlo k dohodě zástupců zdravotních pojišťoven a zástupců příslušných profesních sdružení poskytovatelů v následujících skupinách:

Skupina ústavní péče

Skupina domácí zdravotní péče

Skupina fyzioterapie – nelékařských profesí

Jejich zástupci komentovali nedohodu.

 

Ad 7 Ustanovení svolavatele dalšího DŘ

 

Svolavatelem dalšího dohodovací řízení byla navržena skupina poskytovatelů zdravotní péče fyzioterapie – nelékařských profesí, zástupce skupiny s funkcí svolavatele vyslovil souhlas.

První společné jednání DŘ na další období se bude konat:

Dne 28.července 2005 v 9,30  hodin.

Místo konání: Na Perštýně 6, Praha 1
(kinosál KP VZP ČR pro hl.m. Prahu)

 

Ad 8 Ustanovení koordinátorů jednotlivých skupin poskytovatelů:

Koordinátory pro další DŘ byli za jednotlivé skupiny poskytovatelů příslušnou skupinou stanoveni:

 

Skupina poskytovatelů

Zástupce (koordinátor)

e-mail

Ústavní péče

MUDr. Eduard Sohlich

sohe@nemhr.hranet.cz

Praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

MUDr. Pavel Neugebauer

centrum@detskylekar.cz

Ambulantní stomatologická péče

MUDr. Jiří Pekárek

pekarek@dent.cz

Mimoústavní ambulantní specializované péče a vysokoškoláků – nelékařů

klinických psychologů a klinických logopedů

MUDr. Pavel Tautermann

 

sslzpcr@mbox.vol.cz

 

Domácí zdravotní péče

Bc. Ludmila Kondelíková

ncdpcr@iol.cz

Mimoústavní laboratorní a radiodiagnostické péče

RNDr. Miloš Pollak

laborex@iol.cz

ZZS, DRNR, LSPP

MUDr. Josef Mucha

mucha@zzsbrno.cz

Lázeňské péče

Ing. Radim Kalfus

kalfus@belohrad.cz

Fyzioterapie – nelékařských profesí

Jitka Hofmanová

unify-cr@unify-cr.cz

Nově stanovení koordinátoři v souladu s Jednacím řádem doplní změny i mandátové komisi do Evidenčních listů DŘ.

 

Ad 9 Závěr jednání DŘ

 

Bylo konstatováno, že jednání DŘ bylo konáno v souladu s příslušnými obecně závaznými právními předpisy a v souladu s Jednacím řádem DŘ. V průběhu jednání nebyly uplatněny žádné protesty a došlo k potvrzení předběžných dohod u 6 z 9 skupin poskytovatelů zdravotní péče, uvedených výše v tomto zápise, čímž se předběžné dohody o hodnotách bodu a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005 stávají ve smyslu Jednacího řádu DŘ dohodami mezi dotčenými skupinami poskytovatelů a zdravotními pojišťovnami pro předmětné období. Dále bylo konstatováno, že k dohodě nedošlo ve 3 skupinách.

Součástí závěrečného protokolu DŘ budou protokoly o dohodách o hodnotách bodu a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro období 2. pololetí 2005, protokoly z jednání skupin, u kterých nedošlo k dohodě a zpráva analytické komise.

 

Na závěr jednání předsedající poděkoval všem účastníkům DŘ za účast, oznámil, že jako svolavatel DŘ, předá veškeré podklady dokumentující výsledek DŘ ve stanovené lhůtě MZ a ukončil jednání v 10,30 hodin.

 

V Praze dne 14.4.2005

 

Zapsala:

Za svolavatele: ………………………………….

MUDr. Renata Knorová

 

Ověřili:

Za zdravotní pojišťovny: ………………………………….

JUDr. Anna Šulcová

 

 

Za poskytovatele zdravotní péče: …..………………………………

MUDr. Pavel Tautermann