MEZIOBOROVÝ KONGRES SAS, KC HOTELU GALANT, MIKULOV, 24. až 25.5.2024

Vlastní zdraví - základní předpoklad pro stabilitu a fungování praxe.

Tímto vás zveme na jeho další ročník. 

Naše pozvánka/files/files_editor_uploads/pozvanka_mikulov_2024.pdf

Chcete znát program kongresu a další informace k němu? Klikněte zde níže na "Více informací"


Více informací

Připomínky Rady SAS ČR k návrhu zákona o zdravotnických zařízeních

Sdružení Ambulantních Specialistů České republiky

(dříve Sdružení smluvních lékařů ČR)

pokračovatel Spolku pokladenských lékařů, založeného v prosinci 1906

190 00 Praha 9 Vysočany, Pod pekárnami 243/6

registrace u MV ČR VSC/1-7553/91-R

Kontaktní adresa - Informační centrum - 190 00 PRAHA 9, U Elektry 82

Tel./fax: 284815504, 266311382 IČO: 48135941 E-mail: sslzpcr@mbox.vol.cz, kontakt@ssl.cz http://www.ssl.cz

 

Vážený pán

MUDr. Pavel Březovský

ředitel odboru zdravotní péče

ministerstva zdravotnictví

Palackého nám. 4

Praha 2

 

e-mail: helena.sajdlova@mzcr.cz

20. června 2005

 

 

Připomínky Rady SAS ČR k návrhu zákona o zdravotnických zařízeních a veřejných službách ve zdravotnictví.

 

  1. § 2:b – neužitečný pojem „veřejná zdravotnická organizace“ sice už návrh nepoužívá, ale užití označení „veřejná služba“ v uvedeném smyslu by vyžadovalo komplexní změnu právního řádu České republiky, protože všechny služby placené z veřejných rozpočtů (stavební, dopravní, hygienické atd. atd.) jsou pak také veřejnou službou. Není žádný logický důvod zavádět pro zdravotnická zařízení zvláštní režim.

 

  1. § 6 – opět namítáme proti užití pojmu „lékárenská péče“ místo „lékárenská služba“. „Péče“ znamená větší možnost hrazení jejího poskytování z prostředků veřejného zdravotního pojištění než služba, která v naprosté většině případů je odborným vydáváním léků a prostředků zdravotnické techniky. Zdravotnické dopravní a záchranné služby jsou přitom mnohem více péčí než službou.

 

  1. § 22:1 – první věta je sotva srozumitelná a je třeba ji formulovat jasněji.

 

  1. § 28:1 – pozoruhodná je úpornost, s jakou ministerstvo v rozporu s § 10a zákona 20/1966 Sb. v platném znění ignoruje profesní zájmová sdružení poskytovatelů, která právě při plánování pojednávaných služeb mají své nepominutelné místo. Nadto finanční hodnocení služeb zdravotnických zařízení ani nespadá do kompetence komor a tím méně odborných vědeckých společností.

 

  1. Varianta I - § 31:1,2 – účast odborných vědeckých společností a komor v těchto komisích je sporná. K právu uchazeče vykonávat danou činnost se už vyjádřily (atestace, licence) a není důvod žádat od nich opakování už vysloveného souhlasu.

 

  1. Varianta I - § 33:1 – závěr výběrové komise musí být závazný, nikoliv jen doporučující. Nelze předpokládat, že úředník Krajského úřadu bude mít na věc komplexnější a erudovanější pohled než dobře sestavená komise, která je také rozhodně refraktérnější proti korupci.

 

  1. Varianta I - § 34:1 – činnost ambulantní specializované péče je převážnou většinou vázána na nákup zdravotnické techniky, je třeba aby platnost smlouvy vycházela z doby nutné pro splácení střednědobého úvěru, tj. 10 let s automatickým prodloužením, přičemž v případě plánu Krajského úřadu redukovat počet zdravotnických zařízení by byla povinnost vyhlásit to adresně nejpozději dva roky předem.

 

  1. § 55 – předpokládá-li návrh zákona plošná výběrová řízení pro všechna již existující zdravotnická zařízení pracující ve smluvním vztahu se zdravotními pojišťovnami, žádáme, aby stanovil rovnou také obecné podmínky pro pokračování těchto smluv. Jako výchozí doporučujeme stanovisko našeho sdružení, které jsme už 7. března 2005 ministerstvu předali (a které znovu přikládáme). Považujeme za nutné, aby výběrové komise měly obecné vodítko, které by adaptovaly ve své oblasti působení. Jejich činnost by tak byla snáze srovnatelná a kontrolovatelná.

 

 

S úctou

 

 

MUDr. Zorjan Jojko MUDr. Pavel Tautermann

výkonný místopředseda SAS ČR předseda SAS ČR

 

 

 

Příloha: Stanovisko SAS ČR k tvorbě sítě zdravotnických zařízení.